15. 8. 2019

#holkytaky: ženský fotbal v ČR si říká o větší pozornost

Dostat k fotbalu ještě víc dívek a žen. Naskočit i v České republice na vlnu jeho stále rostoucí popularity v globálním měřítku. Fotbalová asociace ČR představuje projekt #holkytaky, který má za cíl ještě víc ženský fotbal v domácím prostředí zpopularizovat.

Zbrusu nový brand a značka ženského fotbalu ve zcela jiném a jednotném provedení: také tyto kroky mají pomoci k větší atraktivitě ve světě stále rostoucího sportovního odvětví. To vše se děje tři dny před startem domácí nejvyšší soutěže, v níž obhajuje titul pražská Sparta, a zároveň krátce před začátkem kvalifikace mistrovství Evropy. V ní zase bude česká reprezentace usilovat o vysněný první postup na velkou akci.

„Ženský fotbal zažívá celosvětový boom, je stále atraktivnější a my chceme být u toho. Zvyšuje se návštěvnost na stadionech, pozornost v médiích. Nechceme a ani se nepokoušíme dávat rovnítko mezi ženský a mužský fotbal, protože jde o takřka neporovnatelné světy. Ale přejeme si, aby i ženy měly v tomto sportu maximální pozornost, kterou si zaslouží. Pro nás to jsou hrdinky a fotbal patří i jim,“ říká Jan Pauly, generální sekretář FAČR.

Ženský fotbal v České republice je na vzestupu: aktuálně je registrovaných kolem 14 tisíc hráček a aktuální cca 5 % podíl na celkové členské základně má v dalších letech růst. Pražské kluby Slavia se Spartou pravidelně a úspěšně reprezentují v Lize mistrů. Duel pražské Slavie s Bayernem Mnichov v loňské sezoně přilákal návštěvu 6822 diváků, což znamenalo absolutní rekord na utkání žen v České republice.

„Nejen na zápasech, ale i v prostoru sociálních sítí, vnímám velký nárůst zájmu o náš fotbal, ať na klubové nebo reprezentační úrovni. Pokud budu moci v tomto směru ještě víc pomoci, budu stát vždy v první řadě. Holky taky hrajou fotbal!“, říká s úsměvem a odhodlaně brankářka Slavie a reprezentace Barbora Votíková, která se kromě skvělých výkonů na hřišti prezentuje také jako jedna z nejvýraznějších osobností domácí youtube scény.

Další doklady o sílící značce českého ženského fotbalu? Třeba nedávné atraktivní přestupy českých hráček v letní pauze do zahraničních klubů: reprezentační kapitánka Lucie Voňková vyměnila Bayern za Ajax Amsterodam, Andrea Stašková zamířila ze Sparty do Juventusu Turín a Eva Bartoňová ze Slavie do Interu Milán.

Jitka Chlastáková vyměnila Slavii za bundesligovou Jenu a sestry Dubcovy zase z Edenu vyrazily do Sassuola, v jehož barvách rozšíří českou kolonii v Serii A.

To všechno jsou signály, že český ženský fotbal je na vzestupu. A maximální podpora FAČR má tuto pozitivní vlnu ještě víc podpořit. dodává Pauly. „Moc si přejeme, aby se v dohledné době výrazně zvětšila naše členská základna. Dle našich exkluzivních průzkumů je ženský fotbal v naší zemi vnímán velmi pozitivně a my chceme přispět k budování silného sportovního odvětví,“ uvedl Pauly.

Nová identita vznikla na základě kreativního konceptu pojmenovaného #holkytaky, nově vznikající web stejného názvu poskytne veškeré další informace, který s ženským fotbalem a projektem souvisejí.

„Vzniká nová symbolika, kterou nelze přehlédnout a troufám si říci, že nemá obdoby ani v Evropě. Jde o silné, jednoduché a virální sdělení, které je navíc funkční i v digitálním prostředí. A s přesahem do společenských témat, které ženy řeší. To vše jsou věci, které k ženskému fotbalu mohou přitáhnout i mladou generaci,“ věří Pauly.

„Kvalita ženského fotbalu šla podle mě v posledních letech hodně nahoru. Stejně tak vidím ohromné zlepšení i u naší reprezentace. Věřím, že holky časem uvidíme třeba na olympiádě, mistrovství světa nebo na evropském šampionátu. Držím holkám palce,“ vyjadřuje podporu fotbalistkám také trenér mužské reprezentace Jaroslav Šilhavý.

Podrobnosti k celému projektu najdete na www.holkytaky.cz.